"Nic není obtížné pro toho, kdo chce"

Stížnosti proti postupu Psychiatrické nemocnice Horní Beřkovice (dále jako "PNHoB") při poskytování zdravotních služeb nebo činnosti, související se zdravotními službami, lze podat:

  • v listinné formě na adrese: Psychiatrická nemocnice Horní Beřkovice, Podřipská 1, 411 85 Horní Beřkovice
  • elektronicky e-mailem na Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript., faxem na 416 813 088,
  • prostřednictvím elektronického formuláře.

 
Formy přijímání stížnosti:

  • písemně poštou,
  • e-mailem,
  • faxem,
  • telefonicky
  • nebo ústně.

Stížnost je oprávněn podat:

  • pacient nebo
  • zákonný zástupce pacienta nebo
  • osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel
  • nebo osoba zmocněná pacientem.

 
Šetření stížností:

Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření předmětu podání. Anonymní podání se přešetřují pouze v těch případech, obsahují-li konkrétní údaje o porušování zákonů a jiných právních a pracovních předpisů, zneužívání postavení a funkce a o dalších nedostatcích v činnosti PNHoB a jejích zaměstnanců.

 
Vyřízení stížnosti:
Na písemnou stížnost nebo stížnost podanou ústně do záznamu je PNHoB povinna zpracovat písemnou odpověď tak, aby byla odeslána nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne přijetí stížnosti, resp. sepsání záznamu. V odůvodněných případech může tuto lhůtu prodloužit ředitel s tím, že o prodloužení lhůty musí být podatel neprodleně informován.

Pokud stěžovatel s vyřízením stížnosti nesouhlasí, může podat stížnost ke Krajskému úřadu Ústeckého kraje. Ve stížnosti musí být uvedeny důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti PNHoB. V takovém případě jsou zaměstnanci PNHoB, kteří prováděli šetření původní stížnosti, povinni poskytnout tomuto správnímu orgánu na jeho vyžádání včasnou a nutnou součinnost.

 
Právní základ řešení stížností:

Postup řešení stížností PNHoB stanoví tyto právní předpisy:

  • zákon č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, ustanovení §§ 93 - 97,
  • interní normativní akt - směrnice SM-PNHoB-17 - Šetření stížností (podání).

 
Elektronický formulář pro podání stížnosti

  1. Napište Vaše jméno
  2. Napište text Vaší stížnosti
  3. Napište Vaši adresu pro zaslání odpovědi na stížnost